snurra min jord igen

inser att det har gått två månader
två månader och inte en dag
utan att du funnits i en flyktigt tanke
 
klockan är 9 minuter över 8 när jag skickar iväg ett hej
det ser så ensamt ut där på mobildisplayen
och jag hinner röka upp ett halvt cigarettpaket innan jag 
inser att du antagligen inte kommer att svara
 
och det var väll det jag visste 
egentligen
ville väll mest få det bekräftat
vrida om kniven ytterligare ett varv
så att den verkligen sitter
 
och det är väll nu jag borde radera dig på riktigt
och det är väll nu jag borde sluta hoppas
och det är väll nu jag borde inse att vi var ett skämt, jag.
 
men jag kan inte
jag vill inte
vägrar
går hellre under än glömmer dig


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0