det här är början på slutet av oss

 
vi surplar kaffe hemma
hos din mormor
och
dricker öl på pappersassietter
i lädersoffan 
på balkongen 
jag sitter och röker 
pratar om framtiden
och du låtsas höra på
fast egentligen så är du långt borta
redan i en nya tanke
och
vi somnar i varandras armar om natten
men vaknar rygg mot rygg morgonen efter
 
och
jag tror inte att jag kan falla i kärlek
eller i regn
eller i höst med dig
och
jag tror inte att ett oändligt antal kyssar
skullle kunna rädda oss nu
 
när tåget rullar in på perrongen
fylls jag av en lättnad över att få lämna din famn
och när jag kysser dig 7 gånger
är det för att jag måste
och inte för att jag vill 
 
*
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0