vi förtjänar att bli lyckliga

jag väntarväntar på dig. går promenader runt sjön, röker, läser, antecknar tankar i dagboken - allt för att fördriva tiden. men om natten ligger jag ändå i ett nedsläckt flickrum och oron griper tag i mig. tänk om han aldrig igen hör av sig det har hänt förr, det enda som skiljer nu från då är att jag har ett namn, en adress, att han inte bara kan  försvinna spårlöst ur mitt universum, förbli ett mysterium som kommer att jaga mig genom hela livet och säkert längre till. / försöker tänka så men oron finns kvar. 
men denna gången tänker jag inte vara rädd för att älska lite för högt, känna lite för starkt. denna gången tänker jag göra allt det där innan nämnda. denna gången tänker jag ge dig hela mig, hela hjärtat, hela tilliten. 
det är läskigt, något av det läskigaste som finns men också något av det finaste - att vara utelämnad helt till en annan människa, att säga "ta mitt hjärta och gör vad du vill med det". men det är så det måste vara om det här ska gå, och jag vill ju så jävla gärna att det ska gå. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0