imorgon kommer aldrig snart nog

och nu ligger jag sömlös i mitt flickrum med dig i tankarna. vi får se, vi får se hur det blir nu. lägg dig ner och slut ögonen så kommer morgondagen lite snabbare (men inte snabbt nog).
jag vill veta vad du tänker, hur du känner, vad innehållet i dina drömmar är. finns jag där? bakom dina ögonlock? 
det finns så många frågor jag vill ställa dig, så många ord som inte uttalats än, så många ord som inte upprepats nog antal gånger.
känns min kärlek trots alla de mil som skiljer oss åt? når den in genom ditt stängda fönster, in i ditt pojkrum?
jag måste fråga dig, vad har du för tapeter på väggarna? vilken är din favoritmat?
jag vill krypa ner under samma lakan, trassla in mig i hela dig, gå vilse i dina armar, hitta rätt. jag vill veta hur dina läppar smakar, hur ditt hår känns mellan mina fingrar, vill dra in doften av dig och tänka att du inte doftar som någon jag tidigare mött.
jag vill att imorgon ska vara nu och att nu var imorgon så jag kunde få lite jävla sömn någon gång. imorgon kommer aldrig snart nog.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0