i am a hurricane sweeping by, i will not stop for nothing

 genom glipor på neddragna persinner; människor som klipper sina gräsmattor, folk som skrattar, folk som lever, som dricker rödvin i parker med bästavänner.
jag står utanför. känner mig tung i hela kroppen, kan inte tänka en enda vettig tanke. tänker att jag borde skriva något till pojken. tänker att jag inte borde skriva alls.  
vill andas avgaser och cigarettrök i en storstad. vill inte känna mig så jävla ensam så jävla utanför jämt. jag hör inte hemma här. den här staden har aldrig varit min.
gömmer en oöppnad vodkaflaska i garderoben. imorgon, midsommar. med e och s som numera hänger med på köpet men det gör inte så mycket, jag tycker om honom med. stannar nog med dem ett tag, sen kanske jag försvinner in i göteborg ensam, kanske våldgästar jag någons firande. vill förlora kontrollen. vill förlora och sedan vinna. imorgon har inga begränsningar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0