pausa

tröttheten väller över mig när jag får en chans att sitta ner, stå stilla. vill inte stanna, är för uppe i varv. fyller livet med människor och dem fyller mig och hela mig. gör mig beroende. vill inte vara ensam. träffar e och vi sitter på vår plats i solen. så självklara. röker och får dåligt samvete. borde lägga av nu. borde lägga av med alla beroenden. kan inte. 
det finns glass i kylen. det är sorgligt nog vad som snurrar i mina tankar just nu. får inte för då är hela morgondagen och dagen därpå förstörd. jag skulle ju på arbetsintervju. jag skall på arbetsintervju. och först träffa e och sedan m. fylla alla tidsluckor. 
att g kommer hit om två veckor är en dålig idé. men det var ju jag som frågade, jag som tjatade. jag som sa du kan bo hos mig, jag har en säng ledig. hur ska jag klara av att inte röra honom när han ligger bara en halvmeter ifrån? 
känner mig yr. färdig. allting snurrar. har alldeles för många tänkta tankar och ännu fler otänkta. känns som att jag går på något. känns som att jag rör mig snabbare än alla andra, livet hänger inte med. snabbspolar händelser ord människor och nu sitter jag stilla alldeles stilla men rusar ändå fram.


Kommentarer
Glitter

re: Jag kan känna så, att jag känner mig mer säker (för mig själv) när jag har andra omkring mig. Att känslorna inte blir lika ohanterbara, att jag härdar ut och tar mig igenom på ett helt annat sätt.

Hoppas det gick bra på intervjun vännen.
Kramar

Svar: det är märkligt, jag har alltid känt precis tvärtemot tills för någon månad sedan. hur det bara kan skifta sådär, från att ha varit helt självständig till att knappt kunna stå stadigt utan en axel att stödja få sig mot. jag fick jobbet! hur nu det gick till.
hoppas du mår bra fina, kramar!
iris

2013-08-01 @ 19:47:54
URL: http://glitterlila.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0