blåmärken och whiskeykyssar

 | Tumblr
 
jag luktar fortfarande av honom, av igår.
jag tar en senare buss, stannar över. han lär mig att åka longboard och nu pryder nya blåmärken båda knäna.
vi går ner till affären och köper med oss folköl och lägger oss på en gräsplätt utanför ett bostadsområde. pratar, lär fortfarande känna varandra. samtalen flyter på lättsamt. 
vi tar en spårvagn in till staden och möter upp hans vän m på en pub. tankar och ord blir luddiga. jag gör mig ovän med några, försöker rätta till men det blir bara än mer fel.
det känns bra. att kunna göra misstag igen. att inse att allting, hur litet eller stort det än är, inte går att rätta till och att det är okej ändå. 
tillbaka i hans stad igen klättrar vi över ett stängsel och upp på ett hustak. jag ligger med huvudet på hans arm och han pekar ut karlavagnen. jag makar mig närmare. andas cigarettrök ut i natten. känner mig som fjorton år igen. 
in bland träden och upp på samma berg där vi låg en annan dag. härifrån kan man se ut över stadslyktorna, över hela staden. han tränger in i mig. jag ligger mot den kalla bergsväggen. kysser honom i nacken och på halsen. det gör ont. i hans nystädade lägenhet kryper vi ner mellan samma lakan. kyssar som smakar lätt av rödvin och whiskey. han är i mig och jag är i honom när vi somnar.


Kommentarer
Glitter

re: Tack<3

2013-07-18 @ 20:24:27
URL: http://glitterlila.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0